חשיפה: מאחורי הקלעים של ההחלטה שחרצה את גורלו של פרוש

    אליהו גרין 8 Comment on חשיפה: מאחורי הקלעים של ההחלטה שחרצה את גורלו של פרוש

    "לא נוכל להמשיך ולהצביע עבורך": ההחלטה הדרמטית שהתקבלה בחדרי חדרים, חודשים לפני הבחירות: לא נתמוך בישראל פרוש לקדנציה נוספת לראשות העיר באלעד. הצד השני שלא סופר עד כה אודות ההחלטה הדרמטית שחרצה את גורלו הפוליטי של ישראל פרוש והעיר אלעד כולה. שיחה מרתקת עם מספר גורמים בכירים מבהירה את התמונה וחושפת לראשונה טפח נסתר, הישיבות הממושכות והמפגש ה'אקראי' בשדה התעופה באישון ליל

    צילום: שוקי לרר
    18:04
    20.05.24
    נתנאל לאופר No Comments on ח"כ סעדה נגד בית הדין בהאג: "עלילת דם אנטישמית"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חודשיים עברו מתום מערכת הבחירות המונציפליות, ברוב הערים כבר חזרו לשיגרה, עם קואליציה חדשה ומתפקדת או עדיין בשלבי הקמתה. רק בעיר אחת הפצעים נותרו עדיין פתוחים ומדממים. הקרע שנפער בין חסידות ויזניץ באלעד למי שעמד בראשות העירייה עד לפני חודשיים לא ניתן לאיחוי, כך לפחות נראה על פי הקולות שמשמיעים שני הצדדים. בראיון ראשון אחרי ההפסד אמר פרוש להרב משה בן לולו בתוכנית 'הפוך על הפוך' כי: "יש דברים שאסור לסלוח עליהם", וכעת נחשפים פרטים נוספים על מה שהתחולל מאחורי הקלעים וגרם להחלטה המהפכנית בחסידות ויזניץ – לתמוך במועמד ש"ס יהודה בוטבול ולגרום במישרין לניצחונו המובהק.

    בשיחה עם גורמים בכירים בחסידות ויזניץ בעיר, מתברר כי בניגוד לטענת ישראל פרוש שההחלטה הפתיעה אותו ברגע האחרון, היא למעשה התקבלה במעון האדמו"ר כבר בעיצומו של הקיץ, בישיבה סודית שהתקיימה בקודש פנימה בצהרי צום שבעה עשר בתמוז. בישיבה השתתפו בכירי החסידות באלעד וראשי המוסדות, והועלו בה שורת טענות ותלונות נגד פרוש.

    ישראל פרוש בכנס בחירות. צילום: פלאש 90

    קדמה לישיבה זו – הודעת מייל שנשלחה מכתובת אנונימית לכל העסקנים המקומיים, וקראה להם להשתתף בישיבות הטרמה ולהציף את כל הטענות הקיימות נגד העירייה והעומד בראשה. העסקנים נקבצו איפוא לישיבות בהם השתתף אף בנו של הרבי – הרב יעקב מרדכי, רב הקהילות באלעד, שביקש לשמוע במו אוזניו את המצוקות הקיימות בעיר – לפני ההחלטה הגורלית בסוגיית התמיכה לראשות העיר. העסקנים הזכירו טענות מהותיות הנוגעות לתפקודו של פרוש ושורת מקרים המעלות לכאורה אפליה חמורה של צרכי הקהילה.

    מסקנת הכנסים היו כי אין מנוס מהעלאת העניין בפני האדמו"ר – בצורה גלויה ורחבה. ואכן, בעיצומו של צום שבעה עשר בתמוז, נכנסו בכירי העסקונה בעיר למעון האדמו"ר, ובמהלך ישיבה שארכה למעלה משעה, הועלו כל הבעיות והטענות נגד פרוש. האדמו"ר האזין בכובד ראש ומידי פעם נענע בראשו בנחרצות ואמר: "אם כנים הדברים, לא נוכל להמשיך ולתמוך בו לראשות העיר". בישיבה הוחלט כי חבר מועצת העיר היוצא, דב אשר, ימסור לפרוש את ההחלטה.

    במהלך השבוע שלאחר מכן – נשלח לפרוש מכתב המפרט את הדרישות של החסידות, עליהן הוא צריך לחתום בתמורה לתמיכה בו לראשות העיר. פרוש הופתע וניסה להתמקח אך ללא הועיל.

    יהודה בוטבול מקבל את תמיכת האדמו"ר מויזניץ

    יוסי רוזנבוים

    כשבוע אח"כ, יצא האדמו"ר ממעונו למספר שבועות של מנוחה בעיירה חלדודנא באנגלייה, בנתב"ג המתין ישראל פרוש שניצל את ההזדמנות לגשת לאדמו"ר, הוא ניסה להתלונן ולטעון להגנתו – אך האדמו"ר הדף את דבריו וטען כי הכתובת היחידה היא אצל בנו – רב הקהילות באלעד. לדברי האדמו"ר: "לא נוכל להמשיך ולהצביע עבורך, שוחחתי בימים האחרונים עם 'פני' הקהילות באלעד ושמעתי דברים חמורים ביותר".

    גורם בכיר בחסידות ויזניץ טוען, כי כימי חודש אלול, חודשיים לפני מועד הבחירות הרשמי, נועדו נציגי החסידות עם ראש העיר פרוש ונציגים נוספים ממשפחתו, בניסיון אחרון להגיע להבנות שיאפשרו את תמיכת ויזניץ בו. במהלך הישיבה, לקח אחד מבני משפחתו של פרוש את דף ההסכמים כפי שנמסרו מבית מרן האדמו"ר, ובצורה מזלזלת קרע אותה לגזרים תוך שהוא צועק: "אתם הרומנים במילא אצלי בכיס, כולכם תצביעו לפרוש בין אם תרצו בכך ובין אם לאו", הגורם מציין כי הישיבה כולה מתועדת, כולל הקטע המביך הזה.

    חשיפה זו, מערערת במקצת את טענתו של פרוש, אותה ציין שוב ושוב לפני הבחירות וחזר עליה שוב בראיון האמור בתוכנית 'הפוך על הפוך', לדבריו: "הציעו לי לעבור לירושלים ובית שמש ולא עברתי כי הבטיחו לי תמיכה באלעד. ויזניץ הבטיחו לי בפירוש שיתמכו בי. רק לאחר סגירת הרשימות החלו להתווכח ולאיים שיעבירו את התמיכה לבוטבול".

    כזכור, מספר ימים לאחר הבחירות, פורסם בעיתון 'המבשר' טור מאשים בו הובעה ביקורת ישירה על ויז'ניץ: "כי חסידים אחרים כאובים ומתלוננים העל המצב והם נדחים כי ההפסד אינו בגלל ויז'ניץ – הטור בא להבהיר מפורשות כי על כולם לדעת שראש העיר החסידי ישראל פרוש שניהל את העיר לשם ולתפארה, לא נבחר לקדנציה החדשה אך ורק בגלל הצבעת חסידי ויז'ניץ". הטור גם שיגר עקיצה שנונה למתחרים בעיתון המודיע והבטיח לחשוף סיכומים שהיו בין ויז'ניץ לישראל פרוש שהיה יכול להעתיק את מקום מגוריו לירושלים או לבית שמש, ולמצוא שם ביטוי לפעילותו הציבורית.

    מטעמו של פרוש טרם נמסרה תגובה, נפרסמה כשתתקבל בעז"ה.



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      למה נועד הכתבה המלאה בדברים לא נכונים?
      בשביל להמשיך את הלכלוך והשקרים שהיו לפני הבחירות כנגד פרוש?
      בושה וחרפה

    2. 7

      מה אומר לכם הקטע הזה, חוץ מלחפש רשמית להשמיץ. חיפשו טענות…. בושה
      קדמה לישיבה זו – הודעת מייל שנשלחה מכתובת אנונימית לכל העסקנים המקומיים, וקראה להם להשתתף בישיבות הטרמה ולהציף את כל הטענות הקיימות נגד העירייה והעומד בראשה. העסקנים נקבצו איפוא לישיבות בהם השתתף אף בנו של הרבי – הרב יעקב מרדכי, רב הקהילות באלעד, שביקש לשמוע במו אוזניו את המצוקות הקיימות בעיר – לפני ההחלטה הגורלית בסוגיית התמיכה לראשות העיר. העסקנים הזכירו טענות מהותיות הנוגעות לתפקודו של פרוש ושורת מקרים המעלות לכאורה אפליה חמורה של צרכי הקהילה.

    3. 6

      האמת תהיה נעדרת אמרו חכמינו. רואים הרבה שקרים בזמן שלנו .יש לנו את כל התסמינים ,עכשיו רק צריך שיבוא הדבר עצמו ,מלך המשיח והגאולה השלמה במהרה בימינו

    4. 5

      רדיו קול חי, תסבירו לי, בשביל מה הכתבה הזו? למי זה עוזר? למי זה טוב? מה שהיה היה, זה אפילו לא חדשה, סתם עיתונות צהובה וזולה. תראו איך מכל כתבה מהסגנון הזה איזה תגובות נוראיות נכתבות למטה, כמה שנאת חינם, כמה!!! תרחמו על עם ישראל, אנחנו צריכים גאולה דחוף!!!!
      בבקשה, הלב כרוע על המצב של עמנו, בבקשה, תפסיקו עם הכתבות האלו, על דברים כאלו חרב הבית ועל דברים כאלו הוא לא נבנה!!!!

      1. זה עוזר להבין את הסבל של התושבים הפגועים שלא הצליחו לקבל שירות בסיסי מפורוש

    5. 4

      הציבור לא תמים, כולם רואים שזה דיל בכל הארץ ולא רק באלעד, כלומר- המפגש המקדים של עסקני ויזניץ בטענות על קיפוח היה כחלק מהאסטרטגה שצריך לחפש את התירוץ להיפרד מפרוש, ותן לחכם ויחכם עוד.

      1. הציבור בהחלט תמים
        מי שלא תמים , כבר הפסיק להצביע לעסקנים שדואגים רק לעצמם

    6. 3

      זה כתבה של אחדות סתם כך יש לקהילה הזו היסטוריה של אחדות